En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

I høst bytter jeg ut skjerf med hals

Jeg har strikket meg et par halser. Veldig raskt og enkelt – og resultatet ble da ikke så aller verst? Og så er det veldig lett å bare trekke halsen ned over hodet, og slippe å lure på hvordan man skal knytte skjerfet; Mette-Marit-style eller noe annet? Og blir det skikkelig kaldt kan man trekke halsen opp over ørene. Jeg har brukt et garn som heter Iris, som er laget av mye alpakka og litt ull. Mykt og deilig, og klør ikke. Jeg strikket frem og tilbake på rundpinne, 2 rette og 2 vrange. For å pynte litt brukte jeg en stor sikkerhetsnål og et hjerte – og pynten kan enkelt skiftes ut eller tas bort.

10 Responses to “I høst bytter jeg ut skjerf med hals”

  1. Elin

    Snyggt! Jag gillar broschen extra mycket. 🙂

    Funderar på om jag inte ska ta och sticka mig en egen hals på min nästa stickträff.

    Svar
  2. Elisabeth Wiencke

    Noen lurer på hvor mange masker jeg har brukt for å strikke disse halsene, så her kommer svaret på det:
    For den grønne halsen la jeg opp 42 masker på pinne nr 9, og strikket 2 rette/2 vrange til halsen var ca 60 cm lang før jeg felte av. Så er det bare å sy sammen fra vrangen. Garnet jeg har brukt heter som sagt Iris. Lykke til!

    Svar
  3. Mia

    Denne likt jeg! Veldig fin!
    Har du den en eller to ganger rundt halsen?????

    Svar
  4. julie

    hei 🙂 hva slags gulltråd bruker du? kanskje dumt spørsmål, men jeg er helt ny strikker..

    Svar
    • Elisabeth Wiencke

      Hei Julie. Det finnes ikke dumme spørsmål 🙂 Jeg bruker en supertynn gulltråd som jeg kjøper i garnbutikken. Jeg legger ut bilde av den på Facebooksiden til bloggen, så kan du se der hvordan den ser ut. Lykke til med strikkingen!

      Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

