En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Superkult skrivebord laget av gammelt nattbord

Her er et godt eksempel på gjenbruk som fungerer, synes jeg. Daniel Kanter hadde funnet et gammel nattbord på gata som han hadde stående. Nå trengte han et skrivebord, men alle han fant var for dype. Da kom ideen med å lage dette skrivebordet. Det ser ganske enkelt ut; et par MDF-plater, litt maling, og knotter og bein fra IKEA, og så bør man vel ha et visst håndlag og litt verktøy. Jeg synes resultatet ble superfint, og lurer på om jeg skal kopiere ideen til gutterommet. Kunne egentlig tenke meg den Eames-stolen også …

Utgangspunktet:

Inspirasjonen (Nelson Swag Leg Desk, 1958):

Hvis du vil se hvordan skrivebordet ble laget kan du klikke her: http://manhattannest.wordpress.com/2010/07/11/a-desk-with-a-view/

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

