En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Drømmen i Drammen

Rett sør for Drammen ligger utsalget til Stoff og Stil, bortgjemt på et stort industriområde. Dette er drømmebutikken for alle som liker å sy. Her finnes et digert bibliotek med mønster, og alt du trenger for å sy; stoffer, nåler, tråder, bånd, glidelåser osv. Skulle du være i beit for ideer så bistår de med det også. Hele utsalget er fullt av inspirasjon og ideer til interiør, gaver og klær. Alt fra ammeputer, fatboys og sengetøy til t-skjorter, kjoler og vesker. Jeg ble inspirert av mangfoldet og fargerikdommen. Her er virkelig noe for enhver smak! (Jeg overhørte en gjeng med tenåringer som diskuterte hvilket plysjstoff med dyreprint de skulle bruke til setetrekkene i bilen (ja da, det er i Drammen).) Personlig gikk jeg for et noe mer dempet uttrykk på det jeg kjøpte. Hva det var vil jeg ikke røpe nå, men jeg kan love å komme tilbake til det i et senere innlegg. Derimot vil jeg dele litt av fargegleden i bildene jeg tok. Kanskje kan det inspirere flere til å finne fram nål og tråd – til symaskinen da. Og du, hvis du bor langt unna Drammen så finnes det utsalg i Bergen, Trondheim og Kristiansand også. Og hvis det ikke hjelper har de en fin nettbutikk på stoffogstil.no Lykke til!

This slideshow requires JavaScript.

4 Responses to “Drømmen i Drammen”

  1. Yvonne

    Jeg elsker å sy!! Og har masse fint stoff derfra… men siden du skrev om gjenbruk – så må jeg fortelle at med 1 putevar og 1 dynetrekk fra loppis (pluss i overkant av 0,5 m rødt stoff) fikk jeg sydd fire pysjbukser og fire pysjtopper!! Heldigvis elsker jentene dem. Nå ble jeg litt inspirert – løper opp til symaskinen….

    Svar
    • Elisabeth Wiencke

      Supert at du ble inspirert! Det er hele intensjonen. Kjempeidé med pysjer av gammelt sengetøty også. Mulig jeg må prøve det …

      Svar
  2. Nina

    Ok, Elisabeth, det er greit for denne gang – men neste tur til Drammen VIL JEG VÆRE MED 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

