En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Farmors gamle krakk ble ny

Farmors gamle krakk har bodd hos oss i mange år allerede, men den har dessverre ikke blitt ivaretatt slik den fortjener. Den har gjort nytten som både nattbord, frisørstol, maletrapp og (gulp) skjæreunderlag. Og resultatet er deretter; den ser ikke ut lenger. Det var jammen på tide med en liten oppussing, og hvis ikke det ble bra så kan du kalle meg en krakk …

Selve oppussingen gikk greit for seg. Jeg begynte med å vaske krakken, og skrapte så bort det jeg kunne av gamle malingflekker på beina. Trappetrinnene fikk et par strøk med hvit maling, og setet ble polstret med et tynt lag skumgummi før jeg la på en bit voksduk. Skumgummien og voksduken ble festet på undersiden av setet med en stiftepistol. Og voila!

Nå håper jeg at Farmors krakk får et langt og godt liv hos oss.

FØR:

ETTER:

2 Responses to “Farmors gamle krakk ble ny”

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

