En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Søndag i Bergen

Vi tilbringer en langhelg i Bergen på besøk hos familie. Bergen er en fin by! Jeg gikk på folkehøyskole her selv en gang, og kjenner derfor Bergen litt fra før. Jeg liker at byen er så kompakt – alt ligger tett sammen, og det går raskt å komme seg rundt. Samtidig må jeg innrømme at jeg innimellom sliter med å skjønne hvordan ting ligger i forhold til hverandre. Det er noe med aksene som gjør meg litt desorientert. Uansett – en skjønn by! Elsker de trange smauene, de vakre gamle trebygningene, brosteinsgatene og de bratte bakkene. Vi tilbragte en herlig søndag i byen, og når værgudene er snille og holder igjen regnet blir det ekstra bra.

Her er noen tips til hva man kan gjøre i Bergen på en søndag.

Få endene til å møtes:

Kjøre Bybanen:

Se ned:

Gå på café:

Se hva som skjer:

Rusle gatelangs:

Ta Fløibanen til toppen:

Gå ned igjen:

Se opp:

Spise pølse:

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

