En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Retro søminspirasjon

Jeg bruker en gammel Husqvarna symaskin som jeg har lånt av moren min på ubestemt tid. Jeg vet ikke helt når maskinen er fra, men gjetter på midten av 60-tallet. I kassa til symaskinen ligger en fantastisk «Idébok for søm». Her kan man hente inspirasjon til ulike sømeffekter og plagg. Blant modellene som vises er kanskje ikke alle trendmessige innertiere akkurat nå, men det er likevel morsomt å se disse bildene.  Kanskje kan man med noen modifikasjoner hente ideer herfra likevel. Jeg er uansett fascinert av fargepaletten, og ikke minst fremstillingen av kjønnsroller fra den tiden. Forresten liker jeg ganske godt denne hatten her, og den blå kjolen på det nederste bildet.

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

