En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Norsk design: Varme pledd i høstkulda

Nå som høstkulda siger inn føler i hvert fall jeg for å krype opp i sofaen med en stor kopp te og et deilig ullpledd. Ideelt sett burde jeg kanskje strikke et selv, men jeg er nok litt for utålmodig til et sånt kjempeprosjekt. Derimot har jeg funnet noen fine pledd som andre har laget som gjerne kunne fått pryde min sofa.

Dette tøffe Pleddet fra norske Funkle har vunnet Merket for god design. Det skiller seg ut med motiver fra strømmaster, som i tillegg til å gi et stramt og røft uttrykk symboliserer at man kan spare på strømmen ved å pakke seg inn i pledd. Kolleksjonen heter The Power Collection, og inkluderer også sofaputer. Både puter og pledd kommer i flere farger:

Begge foto hentet fra funkle.no


Dette pleddet fra Røros-Tweed heter Åre, og kommer fra en splitter ny kolleksjon designet av Anderssen og Voll (tidligere Norway Says). Navnet kommer av at pleddet er dekorert med spor som løper som årer gjennom ulla:

Foto hentet fra rorostweed.no


Berger pledd har produsert disse fine pleddene i såkalt jaquard-teknikk der motivet presenteres i en positiv og en negativ mønsterside. Jeg er i hvert fall ikke lei av reinsdyr, og går for grått i høst selv om disse pleddene finnes i flere farger:

Egen collage satt sammen av bilder fra hoie.no. Fra øverst til venstre og med klokka: Rein, Nora, Edens hage, Perle

 

Du vil kanskje også like Norsk Design: Ugly Childrens Clothing og Norsk Design: Boe&Sunde og Norsk design: Blafre

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

