En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Vi har tjuvstartet Halloween med gresskarlykter på trappa

Jeg er i utgangspunktet ikke så fan av disse kommersielle, amerikanske høytidene. Men barna synes det er så gøy, så en liten markering får vi tillate oss. Da synes jeg det er greit at det blir så billig som mulig, og med gresskar slår man 2 fluer i 1 smekk; lykter og mat. Vi starter med lykter. 2 barn = 2 gresskar. Jeg begynner med å skjære toppen av gresskarene og skrape ut frøene. Så skjærer jeg ut så mye jeg klarer av innmaten. Det er om å gjøre å være forsiktig så man ikke skjærer hull i skallet. Det lønner seg å bruke en kniv hvor bladet er litt bøyelig – eller man kan bruke en skje og skrape ut kjøttet. Innmaten tar jeg vare på i kjøleskapet til senere. Barna lager hver sin skisse på hvordan de vil at sin lykt skal se ut. Jeg tegner opp et riss av skissen på gresskaret før jeg skjærer ut hullene med en liten, skarp kniv. Så er det bare å sette gresskarlykta på trappa, tenne et stort telys og sette inn i lykta, og legge på lokket. Riktig så stemningsfullt blir det!

Utgangspunktet:

Skisser:

Ferdig resultat:

På trappa:

Vart du skræmt no?

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

