En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Det romantiske hjørnet igjen

Da har jeg endelig funnet en passende ramme til min vakre, romantiske kvinne. Etter å ha lett både her og der falt valget til slutt på en hvit ramme fra IKEA, med litt struktur som jeg syntes passet godt til borden rundt bildet. Men siden bildet har en nostalgisk, gammeldags stil virket denne hvite rammen veldig splitter ny ved siden av. Jeg bestemte meg for å gjøre noe med det. Det er sikkert mange som ville syntes at gull hadde passet her, men jeg er nok mer en sølvjente, så jeg fant fram en sølvspray og sprayet i vei. For å skape et litt mer slitt uttrykk tørket jeg over malingen med et papir mens den enda var våt. Jeg synes det funker ganske bra, jeg. Etter hvert skal frøkenen får henge på veggen, men enn så lenge får hun pryde nattbordet mitt, og bidra til en skikkelig romantisk stemning i hjørnet.

Når det er sagt må jeg legge til at jeg endelig har funnet kamerastativet mitt! Det hjalp! Merker at det blir vanskeligere og vanskeligere å ta gode bilder innendørs jo lenger ut på vinteren vi kommer. Særlig fordi jeg foretrekker å bruke naturlig dagslys. Det er det to grunner til: For det første er det uten tvil det vakreste lyset, og for det andre sliter jeg rett og slett med å finne riktig hvitbalanse under alle mine miljøvennlige sparepærer. Men med kameratstativet i bruk får jeg straks mye større spillerom. Bildet av bildet mitt ble for eksempel tatt etter klokka 4 om ettermiddagen, og da var det faktisk begynt å bli ganske mørkt. Men litt overeksponering og laaang lukkertid fikset den biffen. Hurra for stativet! Bildene mine går lysere tider i møte.

Her er den hvite rammen slik den var:

Og her er ferdig resultat:

Du vil kanskje også like Det romantiske hjørnet

2 Responses to “Det romantiske hjørnet igjen”

  1. Mia

    Hei! 🙂

    Jeg må virkelig si at jeg digger bloggen din, og alt det spennende og fine du til tider finner på, og lager. Jeg blir virkelig inspirert av deg, men har et ønske om du kunne fortelle litt mere grundig hvor du kjøper de ulike tingene du pusser opp ting med, maler med og så videre?

    Du er så flink, så fantastisk!!!! 😀

    F.eks. den spraymalingen du brukte. Hvor får man tak i det, hen? Skulle ikke forundre meg om du får jobb ganske snart, så flink som du er!!!! 🙂 Jeg ønsker deg ihvertfall kjempemasse lykke til!!!!

    Svar
    • Elisabeth Wiencke

      Hei Mia. Tusen takk for veldig hyggelig kommentar! Det varmer! Ønsket ditt om å fortelle mer om hvor jeg får tak i ting tas til etterretning – will do! Når det gjelder sølvspray så får man tak i det hos hobbyforretninger som Panduro og hos malerforretninger.

      Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

