En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

En liten fjærlampe til nattbordet

Tidligere lesere har kanskje fått med seg fjærlampen jeg laget som henger i taket på soverommet. Intensjonen var hele tiden at den skulle få en lillesøster til nattbordet, og jeg har brukt litt tid på å skaffe de riktige delene til lampen, men nå er den endelig klar.

Jeg tok utgangspunkt i lampefoten jeg fant på Askeladden Gjenbruksbutikk i Sandvika. Jeg hadde håpet å finne en lampeskjerm samme sted, eller på loppis e.l., men siden jeg trengte en hvit skjerm var det vanskelig å finne noe i bruktmarkedet. Jeg kapitulerte, og fant til slutt en passende, helt enkel hvit skjerm hos Christiania Belysning. Jeg liker den rette formen i kontrast til den runde lampen

Da var det bare å sette i gang. Sprayglad som jeg er, ga jeg lampefoten en omgang med sølvspray (innkjøpt på Panduro). Deretter fyrte jeg opp limpistolen fra Clas Ohlson og limte hvite dunfjær fra Panduro rundt skjermen. Jeg begynte nederst, og jobbet meg oppover i sirkel, lag for lag. Så var det bare å sette inn en lyspære, og lampa var klar. Den gjør seg godt på nattbordet, og gir akkurat nok lys til at man kan lese litt. Jeg er fornøyd med resultatet! Hva synes du?

FØR:

ETTER:

Du vil kanskje også like Jeg har laget en fjærlampe til soverommet og Mormors lampe fikk nytt liv

5 Responses to “En liten fjærlampe til nattbordet”

  1. Ina

    Kan ikke dette være brannfarlig da, Elisabeth? ikke sovne fra lyset i allefall

    Svar
    • Elisabeth Wiencke

      He-he. Takk for omtanken. Dette er jo en vanlig skjerm, men med fjær utenpå. Satser på at det er trygt og godt. Bruker dessuten sparepære, må vite 🙂

      Svar
  2. Mia

    Fantastisk hvor vakre ting du får ut av helt vanlige ting! 😀

    Ser du for deg resultatet visuelt før du setter i gang? VET du hva du skal gjøre ut av ting like før du gjør det? Hvordan tenker/går du frem?

    Jeg blir alltid så fascinert over mennesker som greier å få vakre ting ut av saker som andre ikke så det samme potensialet for. Jeg får nesten lyst til å krabbe oppi hodet ditt, jeg 😉

    Digger bloggen din! Og takk for at du deler! Klem! 😀

    Svar
    • Elisabeth Wiencke

      Hei Mia. Tusen takk for hyggelige ord igjen. Det er ikke alltid jeg har en plan med ting i utgangspunktet, men jeg ser at det er et potensial der og tenker at jeg nok skal finne på noe lurt å gjøre 🙂 Men når jeg først setter i gang har jeg det stort sett planlagt, og har ganske klare bilder i hodet av hvordan resultatet skal bli.

      Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

