En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Sykurs, del III

Tredje (og egentlig siste) sykurskveld er over, og som ventet ble jeg ikke ferdig. Det var jeg ikke alene om, så heldigvis har vi fått overtalt vår supre sylærer til å ta en kveld til. Og ikke nok med det, jeg ble stående skikkelig fast i går fordi jeg manglet spesialfot på symaskinen til glidelåsen, og jammen skal jeg ikke få «privatundervisning» hjemme hos sylæreren også, for hun har nemlig en sånn spesialfot som jeg trenger.

Jeg kom uansett et godt stykke videre i går, og nå begynner det virkelig å likne på en kjole. Det som har tatt mest tid er de såkalte belegningene, som er en slags kanter på innsiden av utringningen/halsen. Har fiklet mye med strykeinnlegg og sånn, men i går ble jeg helt ferdig med dette. Alle forstykkene er nå sydd sammen, og kjolen henger sammen over skuldrene. I tillegg har jeg fått sydd sammen for- og bakstykke på den ene siden. Den andre siden kom jeg ikke videre med på grunn av glidelåsaffæren. Jeg har selvfølgelig tatt mål av meg til få til en usynlig gildelås, så jeg kjenner på meg at det skal bli interessant. Godt da at man skal få privattime til dette.

Det som gjenstår, bortsett fra gildelåsen, er å sy sammen den siste siden, sy i ermer og legge opp nederst. Har fått mer fart på sakene nå, så jag satser virkelig på å bli ferdig neste gang. Følg med!

Forstykkene syes sammen:

Tenk at det blant alle disse spesialføttene ikke skulle finnes den ene som jeg trengte. Typisk!

Du vil kanskje også like Sykurs, del I og Sykurs, del II

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

