En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Starter juleforberedelsene med å lage perlehjerter

Da har jeg visst offisielt startet oppkjøringen til jul med å lage den første julepynten. Har liggende masse små perler som jeg av og til lager smykker av, og nå tenkte jeg at de sikkert kunne brukes til julepynt også. Jeg er mer hvit jul enn rød jul-typen, så mine hjerter blir i hvitt, sølv og grått. Hjertene er enkle å lage, og det går raskt. Jeg bruker smykketråd i metall og trer perlene på tråden. For å markere spissen av hjertet bruker jeg en litt større perle. Endene blir festet med små klemmer så ikke perlene skal falle av, og så former jeg tråden til et hjerte, og fester i spissen mellom buene med nok en stor perle. Jeg bruker den ene enden av metalltråden som er igjen til en liten løkke, og resten klipper jeg bort. Så er det bare å tre i en tråd og henge opp hjertet i vinduet, på treet eller et annet sted.

Du trenger:

Smykketråd i metall, perler, klemmer, tang til å klippe tråden, tang til klemmene, tråd til oppheng.

Du får alt du trenger i en hobbybutikk eller en perlebutikk.

Du vil kanskje også like Mormors lampe fikk nytt liv og En liten fjærlampe til nattbordet

2 Responses to “Starter juleforberedelsene med å lage perlehjerter”

  1. Mia

    De var utrolig fine:)

    Har du vurdert å lage noen for å selge også? Jeg er ihvertfall interessert:) Og jeg gleder meg til å se den ferdige kjolen din, er spent på hvordan den blir:)

    Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

