En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Sykurs, del IV

Neverending stooryyyyy ….. aaa-aaa-aaa! Neida, jeg ble ikke ferdig i dag heller. Begynner å innse at det å sy er omtrent som å pusse opp; det dukker alltid opp noe uforutsett, og jobben blir tre ganger så stor som du trodde i utgangspunktet. Enda nå hadde jeg til og med «juksa litt», og sydd litt hjemme. Fikk hjelp av sylæreren til å sy i glidelåsen i forrige uke, og i dag satte jeg meg ned og fikk sydd sammen den siste siden. Så var tiden kommet for første prøving. (Trommevirvel!) Den passet forsåvidt ganske bra, men siden jeg ikke er spesielt høy ble livet for langt. Lett å fikse ved å heise opp litt og sy sammen på nytt over skuldrene, men vent nå litt, da passer jo ikke ermene lenger. Argh! Skjønte at jeg trengte hjelp, så da kom jeg ikke så langt før kurset likevel.

Kvelden kom, og sylæreren mente at jeg måtte sprette opp sømmen over skuldrene, klippe til og sy på nytt. Som sagt, så gjort. Ny prøving. Ikke verst, faktisk. Men fremdeles var ikke problemet med ermene løst, før noen foreslo at jeg kunne droppe ermer. Kjolen er faktisk ganske fin uten også. Alle var enige om det, så det var en liten lettelse. Da trengtes bare (hersens) belegninger til ermehullene. Måtte tegne mønster, feste på stoffet (bra jeg hadde litt ekstra igjen), klippe ut 4 deler, sy sammen, sy på, presse … puh. Ble akkurat ferdig med det ene før kvelden var over. Litt fornøyd da, tross alt. Nå er planen rett og slett å sette seg ned i morgen og bli ferdig! Må bare få løst problemet med nåla, som jeg knakk da jeg skulle pakke sammen maskinen (er det mulig?). Så følg med – det nærmer seg …

Hm, disse ermene ser ikke ut som de kommer til å passe uansett om jeg syr opp skuldrene eller ikke:

Ja vel, da. Så får jeg sprette opp, klippe av og sy på nytt:

Trøstespiser twist. Må ha litt ekstra kos på siste kurskveld:

Litt lei den dumme kjolen nå – skal den da aldri bli ferdig???:

Se! Et ermehull ferdig!:

Må til slutt takke de andre, supre damene på kurset, og ikke minst vår eminente lærer. Det har tross alt vært skikkelig moro!

Du vil kanskje også like Sykurs, del I og Sykurs, del II og Sykurs, del III

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

