En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Et pannebånd i nøden

Snøen og kulda har gjort det veldig glatt i nabolaget vårt, dessverre også i skolegården, så for et par dager siden skled husets elvis på isen og slo hodet mot et hushjørne. Det resulterte i et friskt kutt, besøk på legevakten og 4 sting. Heldigvis gikk det bra ellers, og etter en hviledag inne var poden klar for skolen igjen. Men skrekk og gru – alle luene klemte på såret og gjorde vondt, og i minus 12 med vind er det dumt å ikke kunne gå med lue. Her må det iverksettes strakstiltak, tenkte jeg. Som sagt, så gjort. Jeg rotet rundt i garnkurven og tok det tjukkeste, varmeste garnet jeg kunne finne. (Observante lesere vil kanskje kjenne igjen garnet fra puta jeg strikket tidligere i høst.) Elvisen bestemte at det skulle være perlestrikk, så da la jeg opp 8 masker, og strikket til det passet rundt hodet hans før jeg sydde sammen. Så nå kan han gå ut i kulda med varme ører og panne, uten at det klemmer på såret.

Du vil kanskje også like Myk hals i perlestrikk og Varm, strikket pute til sofakroken

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

