En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Superenkel julegaveidé

Her er en liten julegaveidé som passer perfekt til en venninne, mor, tante, søster eller rett og slett en som liker myke føtter. Skal vi tro på TV-kanalen Bliss er visst gutta misunnelige på både strikking og fotbad, så her får de også sjansen. Dette er nemlig hjemmelaget fotskrubb – en herlig liten luksus for føttene. Perfekt gave! Bare myk opp føttene litt i et fotbad eller i dusjen, skrubb i vei, og du får babymyke, velduftende føtter. Fotskrubben er enkel å lage, og ingrediensene er få, billige og spiselige.

Dette trenger du:

1 kopp vanlig sukker, olivenolje, peppermynteolje, (konditorfarge), glasskrukke, etikett

Sånn gjør du det:

Hell sukkeret opp i en bolle. Spe med olivenoljen til du synes konsistensen er passe. Den bør fremdeles være kornete, men hvor rennende den skal være er opp til deg. Tilsett noen dråper peppermynteolje og bland godt. Hvis du vil kan du også tilsette konditorfarge. Jeg brukte rød farge for å få en rosa effekt. Ha blandingen i en tett krukke, og vips! Ferdig.

Jeg fant noen gamle, franske krukker i en bruktbutikk, men de har noen fine, nye på IKEA også. Eller du kan bruke et gammelt syltetøyglass. Etiketten har jeg laget av en bit dekorpapir, med et hvitt strukturpapir utenpå. Håndskrift gjør seg på hjemmelagede saker, synes nå jeg, men du kan gjerne printe ut en etikett hvis du ønsker et litt «proffere» uttrykk. Da gjenstår det bare å pakke inn.

Du vil kanskje også like Starter juleforberedelsene med å lage perlehjerter og En strandbag til jul? og Åpen søknad

5 Responses to “Superenkel julegaveidé”

  1. Christer

    Likte denne!
    Skal lage sånn her, bare jeg kommer meg på apoteke på mandag, så er alt i boks 😉

    Svar
  2. Christer

    No har jeg laget 4 små glass med fotskrubben 🙂
    + 2 syltetøyglass, men skal kjøpe fler glass imorgen.. Jeg fant noen på blomsterbutikken her 🙂
    Takk for tipset og dette kommer nok til å slå an hos de aller fleste, tenker jeg.

    Svar
  3. Christer

    Har gitt den til 2 stykker no, og de likte den veldig godt. Tenkte å gi en sånn som førjulsgave, det hjelper jo litt på julevasken, hehe 🙂

    Takk 🙂
    God jul til deg også! 😀

    Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

