En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Årets Pantonefarge for 2011 er Honeysuckle

Bilde fra pantone.com

Fargeleverandøren Pantone presenterer hvert en ny Årets farge, og fargen for 2011 heter Honeysuckle. Den har hentet navnet sitt fra blomsten med samme farge. Det er faktisk fargen på denne blomsten – og ikke duften – som lokker til seg kolibriene så de får tak i nektaren. Derav navnet. Den energiske fargen skal virke oppløftende og styrke selvtilliten. Pantone hevder at Honeysukle er en stimulerende farge som får adrenalinet til å pumpe, og motvirker tungsinn. Fargen egner seg godt både i mote, sminke og interiør, og jeg tipper vi vil se mye til denne fargen i tiden fremover. Personlig synes jeg dette er en deilig farge, og jeg har allerede på lur noe jeg malte i fjor som har akkurat denne fargen (jeg må bare tapetsere veggen der det skal henge først …). Kommer nok tilbake til dette etter hvert.

Under har jeg hentet opp noen eksempler på fargen tatt i bruk.

Du kan for eksempel spise den:

Foto fra dearmusketeer

Eller pynte opp i sofaen med den:

Foto fra etsy.com

Eller male doen i den:

Foto fra rmkitchen/gardenweb.com

Eller kle deg i den:

Illustrasjon fra pantone.com

Ha en deilig honeysuckle vår!

Du vil kanskje også like Lag din egen interiørstil på verkstedet til Åhlens og Vår hos House Doctor

2 Responses to “Årets Pantonefarge for 2011 er Honeysuckle”

  1. fru storlien

    Jippi! jeg kjøpte et par meter silke i denne fargen før jul, med planer om å sy sommerkjole. Den er fantastisk fin!

    Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

