En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Månedens gjestedesigner i februar

Månedens gjestedesigner i februar er min tidligere kollega Lars Jenssen. Han jobber nå i Teft design, som primært driver med redaksjonelt design, med kunder som Turistforeningen og Flyktninghjelpen. Lars og jeg har jobbet sammen på både profil- og webprosjekter. Han er kjempedyktig, og har definitivt teft for god design!

Designet som Lars har gjort til bloggen min er inspirert av et fantastisk prosjekt vi jobbet sammen på, men som dessverre aldri ble realisert. Den gangen designet Lars en logo i form av et ambigram – det vil si et ordbilde som kan leses også hvis man snur det opp-ned. Hvis ordet er det samme også opp-ned kalles det et symmetrisk ambigram, hvis det dannes et nytt ord kalles det et asymmetrisk ambigram. Ordbildet i midten av toppfeltet mitt er altså et symmetrisk ambigram (ikke så lett å se hvis du leser dette på en stasjonær maskin, men bruker du lap-top bør du sjekke det ut). Bildet i bakgrunnen er hentet fra et av innleggene mine.

Under ser du noen eksempler på arbeidene til Lars, og vil du se mer av designet hans kan du klikke her.

Alle foto fra teft.no

Du vil kanskje også like Månedens gjestedesigner i januar og Månedens gjestedesigner i desember

2 Responses to “Månedens gjestedesigner i februar”

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

