En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Vakre fotografier av en russisk skjønnhet

Jeg pleier ikke å skrive om mote på bloggen min, men ingen regel uten unntak. Og så skal det sies at det ikke var moten, men den fotografiske kvaliteten som fanget min interesse ved disse bildene. De vakre fotografiene er tatt av fotografen Stefan Griftthaler, og modellen er stylet av den italienske stylisten Marzia Fossati. Serien heter Une Beauté Russe, eller En Russisk Skjønnhet på norsk. Fotografen bruker en del visuelle virkemidler som skaper en helt spesiell stemning. For meg fremstår disse bildene i skjæringspunktet mellom kunsten og det kommersielle. Jeg kunne godt hatt et av disse bildene på veggen i glass og ramme.

Alle foto hentet fra behance.net

Du vil kanskje også like Vivian Maier – den hemmelige fotografen og Sniktitt på januarcoveret til Elle Interiør

4 Responses to “Vakre fotografier av en russisk skjønnhet”

  1. linda

    Vakre bilder dersom man prøver å overse modellen – hun er jo så tynn at det nærmer seg grotesk og dødelig uhygge!!! Jeg må innrømme at dette dessverre overskygget sartheten som kunne vært i bildene.

    Men med disse blåmerkene og alt det der, så er det er det kanskje akkurat denne følelsen fotografen prøver å oppnå…? Isåfall traff det meg

    Svar
    • Elisabeth Wiencke

      Hei Linda. Du har helt rett – modellen er altfor tynn. Jeg ble likevel fascinert av uttrykket og stemningen her. Samtidig hadde man sikkert kunne fått til noe av det samme med en mer normal kvinnekropp.

      Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

