En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Duften og lyden av mamma!

I anledning morsdagen vil jeg dele et av mine favorittminner om mamma fra barndommen. Det var de gangene mamma skulle bort og hadde pyntet seg. Antrekkene varierte selvfølgelig fra gang til gang, og selv om en fotsid gullkjole fra 70-tallet gjorde dypt inntrykk var det duften og lyden av mamma jeg husker best, kanskje fordi det var likt hver gang. Duften var parfymen hennes, Madame Rochas, som jeg syntes var helt nydelig. Lyden var charmsarmbåndet i gull som ringlet så fint og bar med seg løfter om en spennende voksenverden jeg ennå ikke hadde fått tatt del i.

Jeg kan ennå huske den blandede følelsen av lånt forventning, litt misunnelse kanskje og litt glede på vegne av mamma. Gode minner!

Gratulerer med morsdagen, mamma!

Foto fra Designer DressesReview Perfumes og Thune

Du vil kanskje også like Mormors lampe fikk nytt liv og Farmors gamle krakk ble ny

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

