En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Hjemmelaget knaggrekke

Som så mange andre synes jeg det er en utfordring å få nok oppbevaringsplass i gangen. Jeg har etter hvert fått ordnet det til ganske bra, men savnet en knaggrekke til skjerf og vesker. Jeg synes spesielt det kan være vanskelig å få plass til vesker, enda jeg har ikke såå mange av dem. Men en knaggrekke til å henge dem på synes jeg er en god løsning. Jeg var rundt i flere butikker uten å finne noe jeg likte, særlig fordi de fleste var for små. Jeg ville ha en lang en med plass til mange knagger. Løsningen ble å lage en selv. Og da kunne jeg like godt gjøre den litt personlig, tenkte jeg, og bestemte meg for skrive noe på den. Ordet «Velkommen» virket passende i gangen.

Jeg begynte med å måle opp veggen der knaggrekken skulle henge, for å se hvor lang rekken kunne være. Så fikk jeg en gammel planke av en venninne. Jeg kjøpte sjablong til bokstaver hos Stoff og stil, hobbymaling hos Panduro, svamp hos Søstrene Grene og knagger hos Mols. (Jeg tipper at du får tak i alle disse tingene hos Panduro eller andre hobbybutikker.) Den gamle planken var skitten og flisete med flere rustne spikre, så den ble både vasket og pusset før jeg saget den til i riktig lengde. Deretter banket jeg ned spikrene på baksiden. Etter nøye oppmåling og markering svampet jeg på bokstavene gjennom sjablongen. Så skrudde jeg opp krokene. Til slutt festet jeg knaggrekken til veggen med et par kraftige skruer. Jeg må si jeg er veldig fornøyd med resultatet. Hva synes du?

Du vil kanskje også like Jeg har tatt naturen med inn i stua og Mormors lampe fikk nytt liv

17 Responses to “Hjemmelaget knaggrekke”

  1. Anita

    Så utrolig bra idé!!
    Denne vart jo knalltøff 🙂

    Skal surfe litt gjennom bloggen din nå- den såg spennende ut 😉

    Klem Anita

    Svar
    • Elisabeth Wiencke

      Hei Anita. Så hyggelig at du likte den! Håper du finner mer du liker også 🙂 Ha en god kveld! Jeg tar en tur innom bloggen din også.

      Svar
  2. martehelgetun

    Denne var utrolig fin 🙂 Liker bloggen din!

    Svar
    • Elisabeth Wiencke

      Tusen takk, Marte! Så hyggelig å høre! Jeg skulle gjerne brukt mer tid på både bloggen og det å lage ting, men ikke så lett å få til med full jobb og familie.

      Svar
  3. frosthome

    Det der ble jo bare knalltøft.Wow, sånn tror jeg at jeg og må ha 🙂 Tusen tusen takk for awarden, nå skal jeg sette meg ned å besvare spørsmålene etter beste evne. Håper du trives i den nye jobben. Ha en strålende kveld!

    Svar
  4. Maria

    Hei Elisabeth,

    Interiørbladet rom123 er fan av bloggen din, og synes spesielt knaggrekken du har lagd er kjempeflott. Blir veldig glad hvis du tar kontakt med meg på maria.aarli-grondalen@egmonthm.no angående knaggrekken din. Fortsatt strålende onsdag!

    Mvh Maria

    Svar
  5. Kine

    Genial idé, og nydelig resultat! Tusen takk for inspirasjonen, nøyaktig no sånt jeg har sett etter i en evighet uten å finne – jeg lager det sjæl 😀

    Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

