En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Outside Oslo – fargerik stoffkolleksjon

Jessica Jones fra Chicago er både grafisk designer og tekstildesigner, i tillegg til å drive bloggen How about orange. (Kjempefin blogg!) Nå har hun lansert en ny stoffkolleksjon kalt Outside Oslo. Kolleksjonen kommer i to ulike fargepaletter; Dusk og Dawn. Man kan bare gjette seg til hvor hun har hentet inspirasjon fra … Siden Jessica er over gjennomsnittet glad i fargen oransje (derav navnet på bloggen) er det selvfølgelig innslag av oransje i fargepaletten.

Kolleksjonen er preget av rene, sterke og enkle grafiske former, og fargene er friske og gir meg assosiasjoner til retrodesign. Kolleksjonen er ennå ikke å få kjøpt i butikk, og om den noen gang kommer til Norge er uvisst. Hvis du er interessert kan du sjekke hos The Needle Shop. Der kan man også henvende seg hvis man ønsker å forhandle disse stoffene. Vi får bare krysse fingrene og håpe at de blir tilgjengelige for oss nordmenn – det skulle bare mangle med det navnet.

Alle bilder fra How About Orange

Du vil kanskje også like Drømmen i Drammen og Norsk Design: Blafre

10 Responses to “Outside Oslo – fargerik stoffkolleksjon”

  1. Elise

    Veldig kule stoffer, men jeg får ikke tak i den linken Drømmen-i-Drammen…..?

    Svar
    • Elisabeth Wiencke

      Hei Elise. Linken peker til et annet innlegg på bloggen min. Det funker fint her, men kanskje det har noe å gjøre med at jeg har lagt inn bildene som et «slide-show»? Du kan jo prøve å søke opp innlegget i søkefeltet øverst på siden. Kanskje det fungerer bedre?

      Svar
      • Elise

        OK, alt funker på PC, men ikke på iPad. Har heller ikke søkefunksjon på iPad.Bloggen din ser helt totalt annerledes ut på iPad, begynner med en fancy ‘swipe-me’ side Føler meg fortsatt som en i-novise, så tips er velkomne…..

        Svar
        • Elisabeth Wiencke

          Hei Elise. Jeg har ikke iPad og har aldri sett bloggen min på iPad, faktisk. Får bare ha tiltro til at WordPress gjør sitt beste for å vise bloggene på en god måte i alle medier 🙂

          Svar
  2. moa

    hei
    & 1000 takk for awarden fra deg! så utrolig hyggelig! *smiiiiler*
    og FOR en herlig & inspirerende blogg du har!
    jeg liker det jeg ser!
    ha en finfin tirsdag –
    moaklem

    Svar
  3. Linda

    Flotte mønster! Digger slikt – lider selv av litt mønstermanina 🙂

    Tusen takk for awarden! Det var veldig hyggelig.
    Liker godt bloggen din også! Liker at du har både interiør, design og annen inspirasjon.

    Ha en flott dag!
    Klem fra Linda

    Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

