En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Dekket til jentemiddag

I helgen gjorde jeg stas på en venninne som fylte rundt år i våres. I gave fra meg skulle hun få en middag laget av meg, hjemme hos meg. Siden hun bor utenlands fikk vi ikke gjort det før nå, men den som venter på noe godt …

Jeg hadde lyst til å gjøre dette til en minneverdig kveld for oss begge, og brukte stort sett hele dagen til innkjøp, forberedelser, matlaging og borddekking. Dette koste jeg meg veldig med! Det er veldig hyggelig å gjøre noe for å glede andre. Tror sannelig jeg skal gjøre det litt oftere!

Jeg hadde dekket bordet med tanke på at det skulle være litt sommerlig (selv om det er høst) og feminint, med fargetoner i gult, rosa og turkis. Friskt og fint, synes jeg.

Vi startet kvelden med en Margarita og litt snacks på verandaen. Det var fremdeles litt varme i høstsola, så det var deilig å sitte ute og skravle og slappe av.

Til slutt ble det for kaldt å sitte ute, så vi trakk inn, og begynte på selve middagen. Vi startet gildet med kamskjell til forrett. Nærmere bestemt kamskjell pakket i lardo med gulrotmos og bakte cherrytomater.

Til hovedrett hadde vi ovnsstekt sjøtunge med sitrus og parmesan servert med potetmos og sitronolje.

Og måltidet ble avsluttet med en mørk sjokolademousse med mascarponekrem og friske bringebær.

Til slutt var vi gode og mette og ble sittende og skravle mens vi drakk opp dessertvinen. En herlig kveld, synes jeg! Gode venninner er gull verdt! Ikke sant?

Hvis noen er interessert i oppskriftene så kommer de i separate innlegg etter hvert.

Du vil kanskje også like Jentetur til Montenegro og Magisk middag på Maaemo

4 Responses to “Dekket til jentemiddag”

  1. Andrea Nornes

    Kjempefint dekket, og maten så supergod ut! Så ut som om dere hadde det fint ja, gode venner betyr alt! 😀

    Svar
  2. Kikki

    Så koselig! Ekstra hyggelig når man gjør stas på gode venner slik som du har gjort, så snill du er! Herlig bordpynt!

    Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

