En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Fra barnerom til ungdomsrom

Vår eldste sønn begynte på ungdomsskolen i høst, og dermed er barndomstiden over. For å markere dette har vi blitt enige om å gi barnerommet et ansiktsløft.

Som et klassisk gutterom har dette rommet også vært blått, med køyeseng og paradisteppe og oppslagstavle. Nå skal det strammes opp, og gjøres voksnere og litt tøffere. Vi har bestemt oss for en grå fargepalett, med et klassisk New York-motiv på fototapet på den ene kortveggen. Bildet fra Times Square er i sort-hvitt, med gule taxier. I tillegg til nye farger må køyesengen vike for en innbygget seng med lur skuffeløsning under, for bedre oppbevaringsplass. Vi luner rommet med et vegg-til-vegg-teppe i myk, grå ull. Det digre gamle skrivebordet byttes ut til fordel for en enklere, mindre pult. For at det ikke skal bli trist med alt det grå skal vi spe på med noen små fargeklatter – for eksempel i oransje.

Jeg har laget et moodboard til inspirasjon for den stilen jeg tenker meg. Ungdommen og jeg har sett litt rundt i butikker sammen og tatt bilder og hentet inspirasjon der, i tillegg til litt søking på nettet. Siden jeg nok ikke kan regne med å ta alle avgjørelsene selv i akkurat dette rommet er det ikke sikkert at det blir akkurat sånn til til slutt, men det er i hvert fall fint å ha noe å strekke seg etter.

Dette innlegget står på trykk i Budstikka i dag, 1. oktober. Da jeg sendte inn innlegget var grunnarbeidet gjort, og malingen fremdeles fuktig. Nå har vi i tillegg satt opp halve taptetet, lagt teppet og begynt å bygge seng. (Jeg skal nok ikke ta på meg noen særlig ære for akkurat det arbeidet). Følg med videre på bloggen for å se utviklingen og hvordan resultatet blir til slutt.

Du vil kanskje også like Tapeter til ungdomsrommet og Gangen har blitt ny

Og forresten – i går fylte bloggen min 1 år! Hurra! I en hektisk uke med fulle kvelder har jeg ikke rukket å markere noe her på bloggen, men kanskje det kommer en forsinket feiring etter hvert. Hvem vet?

6 Responses to “Fra barnerom til ungdomsrom”

  1. Christer

    Kult! Ønsker dere lykke til med arbeidet 🙂

    Svar
  2. bitchybutnice

    Dette ser jo rålekkert ut, og dette med å ha noen farveklatter er så viktig! Gleder meg til bildene av det ferdige resultatet:))

    Svar

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

