En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Heklesjal til liten jente

Mørketiden er en fin tid for håndarbeid. Jeg liker både å hekle og strikke, og det går litt i perioder hva jeg liker best, men det er uansett hyggelig å ha et lite prosjekt å holde på med.

Mitt siste hekleprosjekt var et lite sjal til verdens skjønneste niese. Mest til pent, men det kan selvsagt også brukes som skjerf i barnehagen. Jeg valgte å bruke garnet ”Fin” fra Du store alpakka. Det består av 50% babyalpakka og 50% silke – garantert varmt og kløfritt. Og veldig fint, med den litt blanke effekten som silken skaper.

Jeg heklet sjalet med doble stavmasker som jeg samlet tre og tre i et slags trekantmønster. Så var det bare å øke med en trekant for hver rad. Siden jeg ikke klarte å bestemme meg for hvilken farge jeg skulle bruke valgte jeg likegodt to ulike farger. Den dagen niesen min vokser fra sjalet kan jeg faktisk bare fortsette der jeg slapp, og hekle videre på sjalet til det er stort nok. Eller kanskje jeg lager et nytt.

(Dette innlegget står på trykk i Budstikka lørdag 19. november.)

Du vil kanskje også like Enda en hals – med litt glitter og glam og Maskulint strikkeskjerf til mann eller gutt

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

