En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Nydelige fotografier av Christine Istad

Mitt første møte med Christine Istad var hjemme hos en venninne som hadde kjøpt et stort fotografi av kunstneren. Jeg falt umiddelbart for de nydelige formene og fargene i fotografiene hennes, og måten hun abstraherer det som i utgangspunktet er konkret. Motivene sine finner Christine på reiser over hele verden. I noen av bildene er den lokale tilstedeværelsen ganske tydelig, mens i andre bilder kunne motivet vært fra hvor som helst. Jeg liker veldig godt det litt hemmelighetsfulle som ligger i at man ikke umiddelbart forstår hva fotografen har rettet linsen mot. Det blir en utfordring å prøve å finne ut av og forstå det. Mange av motivene kan se ut som de er fotografert gjennom noe – en gardin, en persienne, et vindu, og man kan ane refleksjoner og dybde gjennom flere lag. Det at man ofte ser gjennom noe på noe som ligger bakenfor skaper en følelese av man er en utenforstående betrakter, nesten en kikker, og ikke deltakende i bildet. Nettopp denne dybden og mystikken som gjør at man bruker litt tid på å tolke bildene gjør at de appellerer sånn til meg. Porteføljen hennes består av flere serier – jeg har plukket ut noen av mine favoritter som jeg viser her. Vil du ser mer kan du sjekke ut hjemmesiden hennes, christine-istad.no. Der finner du også videoer, installasjoner og andre prosjekter fra Christines hånd.

Nå har bloggen min fått egen side på Facebook. Hyggelig om du sjekker den ut og “liker” siden. Der oppdateres det med alle nye innlegg, og litt ekstra inspirasjon. Facebook.com/Eliwies

Alle bildene er lånt fra kunstnerens hjemmeside christine-istad.no

Du vil kanskje også like Fotograf Jo Bentdal og Vakre fotografier av en russisk skjønnhet

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

