En personlig blogg om det som inspirerer meg i hverdagen.

Forfriskende sangria

Sommerferien er over for denne gang, og hverdagen har begynt igjen. Jeg har vært i feriemodus på alle måter – også her på bloggen. Selv med travle dager og kvelder er det på tide å puste litt liv i bloggen igjen også. Men selv om høsten nærmer seg har det vært en nydelig sommerdag i dag, med innlagt besøk på stranden etter jobb. Jeg kjenner at jeg ikke kan gi slipp på sommeren helt ennå, og forhåpentligvis kan vi få noen dager til da det er mulig å sitte på verandaen og nyte varmen fra de siste solstrålene om kvelden. Kanskje er det til og med så varmt at et glass forfriskende sangria ville smake, litt sånn til minne om ferien i Spania.

Jeg vil derfor gi deg oppskriften på en mild, leskende sangria som vi koste oss med flere dager i ferien. De fleste oppskrifter jeg har sett har en sterkere blanding, men jeg liker at den er ganske alkoholsvak slik at den kan drikkes mot tørsten.

Dette trenger du:
1 flaske rødvin
7,5 dl sitronbrus
2 appelsiner
1 sitron
2 fersken
Evnt. en skvett brandy
Isbiter

Sånn gjør du det:
Bland vin og brus i en stor bolle, f.eks. en salatbolle. Press saften fra den ene appelsinen opp i bollen. Skjær den andre appelsinen og sitronen i skiver som du deler i to. Skjær ferskenene i biter og ha all frukten opp i bollen. Dersom du ønsker litt mer snert på smaken kan du tilsette en skvett med brandy, eller evnt. redusere mengden sitronbrus. Tilsett isbiter og servér med én gang, mens det fremdeles er litt futt igjen fra brusen. Dette er smaken av sommer – promise!

20120815-215459.jpg

Legg igjen en kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

